Nie działa? Zainstaluj DevalVR, QT lub Flash  polski English Feed RSSŚledź nas na TwitterzeŚledź na Pintereście
Szukaj w panoramach:
»
Za sterami radzieckiego myśliwca MiG-23 na ekspozycji w Muzeum II Wojny Światowej w Kijowie. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Za sterami radzieckiego myśliwca MiG-23 na ekspozycji w Muzeum II Wojny Światowej w Kijowie.

"MiG-23 (ros. МиГ-23; oznaczenie NATO: Flogger – biczownik) – radziecki samolot odrzutowy o zmiennej geometrii skrzydeł, zaprojektowany jako myśliwiec, lecz później wykorzystywany w różnych wersjach jako samolot wielozadaniowy. Przez pilotów nazywany niekiedy żartobliwie "pterodaktyl". Używany był w ZSRR. Wersja MiG-23MF znalazła się na wyposażeniu armii krajów Układu Warszawskiego oraz Algierii, Iraku, Kuby i Libii. Wersji MiG-23BN używały Algieria, Czechosłowacja, Egipt, Etiopia, Indie, Irak, Kuba, Libia, Sudan oraz Syria. Pracę nad maszyną rozpoczęto w 1964, a pierwszy prototyp wzbił się w powietrze 10 czerwca 1967." (Tekst z Wikipedii).

• Dodano do galerii Rozmiar: 3,0 MBWyświetleń: 50 (#2392)
MiG-23 w kijowskim Muzeum II Wojny ŚwiatowejMiG-23 w kijowskim Muzeum II Wojny ŚwiatowejMiG-23 w kijowskim Muzeum II Wojny ŚwiatowejMiG-23 w kijowskim Muzeum II Wojny Światowej
Za sterami ciężkiego śmigłowca bojowego Mi-24B na ekspozycji w Muzeum II Wojny Światowej w Kijowie. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Za sterami ciężkiego śmigłowca bojowego Mi-24B na ekspozycji w Muzeum II Wojny Światowej w Kijowie.

Z Wikipedii: "Pilot ma do dyspozycji kompletny zestaw przyrządów pilotażowych. Na drążku sterowym znajdują się: dźwignia hamulców kół podwozia głównego, przycisk włączenia radiostacji i telefonu pokładowego SPU, przełącznik ustawienia trymerów, wyłącznik autopilota i spust RS sterowania uzbrojeniem. Po lewej stronie umiejscowiono dźwignię skoku mocy. Na tej dźwigni znajdują się przełączniki: awaryjnego zrzutu ładunku na podwieszeniu zewnętrznym, zmiany zakresów pracy silników, sterowania reflektorem podkadłubowym i taktycznego zrzutu ładunku. Orczyk ma postać dwóch pedałów poruszających się w płaszczyźnie przód–tył, bez obrotu wokół osi pionowej. Na głównej tablicy przyrządów i pulpitach bocznych umieszczono wskaźniki, przełączniki i przyrządy pilotażowe. Na lewym pulpicie znajdują się między innymi: zestaw rozruchu silników, zestaw przełączników poszczególnych radiostacji i telefonu pokładowego, układu sterowania radiokompasów i aparatury SRO-2, pulpitu instalacji paliwowych oraz przełączniki i kontroli układów pomocniczych. Główna tablica przyrządów zawiera zaś zestaw wskaźników nawigacyjnych i pilotażowych, a także wskaźnik kartograficzny systemu DISS-15D. Pomiędzy kolanami pilota znajduje się pulpit sterowania uzbrojenia. Prawa tablica przyrządów zawiera między innymi zespół wskaźników kontroli silników. Regulowany fotel pilota jest opancerzony, miska fotela została przystosowana do spadochronu ratowniczego, który jest używany do dłuższych przelotów poza obręb lotniska".

• Dodano do galerii Rozmiar: 3,0 MBWyświetleń: 105 (#2390)
Mi-24BMi-24BMi-24BMi-24BMi-24BMi-24BMi-24BMi-24BMi-24BAir Show Radom 2011: czeski Mi-24
Pod skrzydłem samolotu Ił-28U na ekspozycji plenerowej Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Pod skrzydłem samolotu Ił-28U na ekspozycji plenerowej Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

Odrzutowy samolot bombowy Iljuszyn Ił-28 to konstrukcja z końca lat 40., stanowiąca w kolejnej dekadzie podstawowy bombowiec radzieckich sił powietrznych. Jego wersja szkolna (Ił-28U) nie była uzbrojona, a zamiast dziobowej kabiny nawigatora-bombardiera miała dodatkowy kokpit dla instruktora. Polska zakupiła 16 takich samolotów, nadając im oznaczenie SIł-28. Prezentowany egzemplarz o numerze seryjnym 69216 służył w 7 Pułku Lotnictwa Szturmowego Marynarki Wojennej w Siemirowicach.

• Dodano do galerii Rozmiar: 4,6 MBWyświetleń: 79 (#2391)
Ił-28 w krakowskim Muzeum Lotnictwa PolskiegoDetal samolotu Ił-28 w krakowskim Muzeum Lotnictwa PolskiegoDetal samolotu Ił-28 w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego
Niemiecki samolot DFW C.V z 1917 roku na nowej wystawie "Skrzydła Wielkiej Wojny" w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Niemiecki samolot DFW C.V z 1917 roku na nowej wystawie "Skrzydła Wielkiej Wojny" w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach.

Z tabliczki przy eksponacie: "Samoloty DFW C.V produkowane były w latach 1916-1918 w wytwórni macierzystej, jak również na licencji w zakładach Aviatik, LVG oraz Halberstadt. Łączna produkcja w okresie 1916-1918 nie jest znana, choć szacunkowe dane mówią o około 3250 egzemplarzach. Prezentowany egzemplarz, jedyny zachowany na świecie, nosi numer fabryczny 17077/17. Został on wyprodukowany w 1917 roku w zakładach Aviatik. Zniszczony kadłub bez skrzydeł odrestaurowano w Krakowie w laatch 1998-1999. Odtworzono m.in. dawną warstwową konstruckję kadłuba i oryginalny wygląd z 1916 roku, po ostatnim remoncie wojennym w warsztatach Bork i Mark."

Z informacji prasowej o wystawie: "Muzeum Lotnictwa Polskiego 27 lipca 2014 otworzy nową wystawę poświęconą lotnictwu I wojny światowej, prezentując kolekcję unikatowych samolotów w gruntownie przebudowanych wnętrzach małego hangaru. Wystawa realizowana w ramach projektu „Skrzydła Wielkiej Wojny – Małopolska 1914–2014” będzie jedną z największych i najciekawszych ekspozycji otwieranych w Polsce i Europie Środkowej z okazji upamiętnienia 100 rocznicy wybuchu I wojny światowej. Wystawa stanie się nowym elementem stałej ekspozycji Muzeum Lotnictwa Polskiego. [...] Nowa ekspozycja MLP została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami w muzealnictwie. Ścieżka zwiedzania poprowadzi zwiedzających poprzez przestrzenie tematyczne zbudowane wokół bezcennych samolotów. Liczne eksponaty ukażą kontekst historyczny lat Wielkiej Wojny. Informacje dotyczące eksponatów zostaną zaprezentowane zarówno w sposób tradycyjny jak i wykorzystując elementy rzeczywistości rozszerzonej".

• Dodano do galerii Rozmiar: 2,4 MBWyświetleń: 111 (#2389)
DFW C.VSkrzydła Wielkiej Wojny
Oko Moskwy — ogromna antena radaru wczesnego ostrzegania nieopodal Czernobyla na Ukrainie. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Oko Moskwy — ogromna antena radaru wczesnego ostrzegania nieopodal Czernobyla na Ukrainie.

Gigantyczna ściana masztów 150-metrowej wysokości, która wyrasta z lasu kilka kilometrów na południe od budynków elektrowni, to antena odbiorcza uruchomionego w 1976 roku pozahoryzontalnego radaru Duga. Antena nadawcza znajdowała się ponad 50 km na północ, przy granicy z Białorusią, a cała instalacja służyć miała do wczesnego ostrzegania przed nadlatującymi nad terytorium ZSRR pociskami balistycznymi. Obsługą radaru zajmowało się około 1000 osób, dla których zbudowano tajne miasteczko Czernobyl-2. Radar musiano wyłączyć po awarii w Czernobylu w kwietniu 1986, a dzisiaj jego zwiedzanie jest żelaznym punktem wszystkich wycieczek do Zony.

• Dodano do galerii Rozmiar: 4,7 MBWyświetleń: 205 (#2381)
Bramka pod radar"Sprawdzajcie, czy to wasza przepustka"W drodze pod Oko MoskwyW drodze pod Oko MoskwyOko MoskwyOko MoskwyOko MoskwyOko Moskwy - widok w dół z II piętraWidok z Prypeci na odległe o prawie 12 km Oko Moskwy
Strona
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Pokaż lokalizację wszystkich panoram
Kontakt
Zainteresowany?
Napisz maila na adres
panoramy@zbooy.pl
Najnowszy komentarz
Niedziela, 13 lipca 2014: Zrujnowana sala teatralna w Pałacu Kultury w Prypeci - opuszczonym mieście-widmie, zbudowanym dla pracowników elektrowni atomowej w Czernobylu
Prypeć - teatr
Gdyby jednak Zbooy miał rosyjskie korzenie, zapewne nie mógłby czuć się bezpiecznie, jak choćby ofiary Domu Profsojuzow w Odessie czy bombardowania donbaskich budynków administracji publicznej (ta pani z w czerwonej bluzce ze zmielonymi nogami) http://www.youtube.com/watch?v=ediYz5YlmyM Tam się przecież teraz odbywa regularne ludobójstwo ludności rosyjskojęzycznej, skądinąd [...] (grzanek)
© Szymon "Zbooy" Madej
2005–2014