Nie działa? Zainstaluj DevalVR, QT lub Flash  polski English Feed RSSŚledź nas na TwitterzeŚledź na Pintereście
Szukaj w panoramach:
»
Zmodernizowany wagon barowy PKP Intercity - stacja Kraków Główny podczas obchodów Dnia Kolejarza. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Zmodernizowany wagon barowy PKP Intercity - stacja Kraków Główny podczas obchodów Dnia Kolejarza.
• Dodano do galerii Rozmiar: 1,8 MBWyświetleń: 6409 (#416)
Kabina sterownicza lokomotywy elektrycznej EU43-001. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Kabina sterownicza lokomotywy elektrycznej EU43-001.

EU43 to nowoczesne, dwusystemowe konstrukcje kanadyjskiego Bombardiera o mocy 5600 kW. Spółka PKP Cargo użytkuje obecnie 6 sztuk takich lokomotyw, przeważnie do prowadzenia pociągów towarowych w ruchu Polska-Niemcy.
• Dodano do galerii Rozmiar: 2,7 MBWyświetleń: 7354 (#288)
Elektrowóz EU43-001 w nowych barwach PKP CargoElektrowóz EU43-001 w nowych barwach PKP CargoLokomotywa EU43 - detale kokpituLokomotywa EU43 - detale kokpituLokomotywa EU43 - w Polsce dopuszczona do jazdy z prędkością max. 140 km/h
Kabina sterownicza elektrowozu ET22-209. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Kabina sterownicza elektrowozu ET22-209.

Produkowana we wrocławskim Pafawagu ET22 to najpopularniejsza lokomotywa towarowa w Polsce. W latach 1969-1989 zbudowano niemal 1200 egzemplarzy, zwanych przez maszynistów i miłośników kolejnictwa "bykami" lub "helmutami".
• Dodano do galerii Rozmiar: 3,0 MBWyświetleń: 6708 (#366)
Lokomotywa ET22-209: detal z kabiny maszynistyLokomotywa ET22-209: detal z kabiny maszynistyLokomotywa ET22-209: detal z kabiny maszynistyLokomotywa ET22-209 w nowym malowaniu PKP CargoLokomotywa ET22-209 w nowym malowaniu PKP CargoLokomotywa ET22-209 w nowym malowaniu PKP CargoLokomotywa ET22-209 w nowym malowaniu PKP CargoLokomotywa ET22-209 w nowym malowaniu PKP Cargo
Stacja Kraków Główny - w kabinie maszynisty autobusu szynowego EN81-008. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Stacja Kraków Główny - w kabinie maszynisty autobusu szynowego EN81-008.

"Elektryczny wagon silnikowy wyprodukowany przez przez zakłady PESA w Bydgoszczy. W założeniu ma służyć na zelektryfikowanych trasach podmiejskich wyposażonych w niskie perony do obsługi kursów o niewielkiej frekwencji pasażerów, gdy nieopłacalne jest eksploatowanie kilkuwagonowych zespołów trakcyjnych. Zastosowanie typowych urządzeń sprzęgowych umożliwia w razie potrzeby sprzęganie z innymi wagonami serii Bh. Jest to pierwszy wyprodukowany w Polsce pojazd napędzany energooszczędnymi silnikami asynchronicznymi. EN81, podobnie jak typowe tramwaje wyposażony jest tylko w jeden połówkowy pantograf. W części środkowej pojazd posiada obniżoną podłogę. Wagon posiada toaletę z zamkniętym obiegiem, klimatyzację, system monitoringu oraz miejsce do przewozu bagażu i wózków inwalidzkich.

Obecnie eksploatowane jest 8 sztuk: sześć (EN81-001, EN81-002, EN81-005, EN81-006, EN81-007, EN81-008) kursują w aglomeracji krakowskiej, a dwie (EN81-003, EN81-004) w województwie świętokrzyskim. Kolejne zostały zamówione przez województwo małopolskie. Ciekawostką jest, że pojazd ten określany jest przez producenta w celach handlowych niepoprawnie pod względem językowym jako elektryczny autobus szynowy." (Tekst z Wikipedii).

• Dodano do galerii Rozmiar: 2,2 MBWyświetleń: 5926 (#532)
Dzień Kolejarza 2009 na stacji Kraków Główny: wnętrze pociągu papieskiego. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Dzień Kolejarza 2009 na stacji Kraków Główny: wnętrze pociągu papieskiego.

Idea pociągu papieskiego tak została wyłożona na oficjalnej stronie projektu:

"Pomysł [...] zrodził się podczas III ogólnopolskiej pielgrzymki polskich kolejarzy do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w krakowskich Łagiewnikach w dniu 3 września 2005 roku. Jego autorem jest kolejarz z wykształcenia, kapłan z powołania, duszpasterz kolejarzy archidiecezji warszawskiej i animator Katolickiego Stowarzyszenia Kolejarzy Polskich - ks. Ryszard Marciniak SAC.

W pierwszej wersji, tradycyjny pociąg pomalowany w barwy papieskie, miał spełniać przede wszystkim funkcję komunikacyjną i służyć usprawnieniu połączenia kolejowego Wadowic z Krakowem. Chcieliśmy aby z Wadowic, z miejsca narodzin i młodości Papieża, każdy pielgrzym i turysta mógł bez problemów poprzez Kalwarię Zebrzydowską z jej Sanktuarium Pasyjno-Maryjnym, dotrzeć do Krakowa, skąd Opatrzność Boża powołała ks. kard. Karola Wojtyłę na stolicę św. Piotra w Rzymie. Ostatecznie, papieski pociąg "Totus Tuus" uzyskał nie tylko nowoczesną sylwetkę i ciepłą kolorystykę, ale stał się pojazdem na pokładzie którego każdy z podróżnych może spotkać Sługę Bożego Jana Pawła II w Jego nauczaniu i działalności. [...]

Multimedialne studio, stanowiące serce pociągu, pozwala poprzez sieć głośników i kolorowych monitorów przekazać wszystkim uczestnikom przejazdu zarówno informacje o wybranych wydarzeniach z pontyfikatu Jana Pawła II, jak zapoznać z najważniejszymi tematami papieskiego nauczania. Nośnikami informacji są filmy, prezentacje audiowizualne, a często także żywy głos.

Jesteśmy dumni z tego, że projekt pociągu papieskiego wykonał zespół bardzo młodych inżynierów z krakowskiej firmy EC Engineering należącej do grupy ENERGOCONTROL, natomiast jego zbudowaniem, w rekordowo krótkim czasie czterech miesięcy, może się pochwalić nowosądecki NEWAG (dawne ZNTK Nowy Sącz).

Ten wyjątkowy, jedyny na świecie pojazd został w dniu 27 maja 2006 roku, pobłogosławiony w Krakowie Łagiewnikach przez Ojca Świętego Benedykta XVI jako kolejarskie wotum za pontyfikat Ojca Świętego Jana Pawła II. 2 czerwca 2006 roku, a więc 9 miesięcy od zaprezentowania pomysłu, przy obecności Jego Eminencji ks. kard. Stanisława Dziwisza na pokładzie, rozpoczął służbę na kolejowych szlakach Polski i Europy".

• Dodano do galerii Rozmiar: 2,9 MBWyświetleń: 4566 (#1096)
Pociąg papieski na stacji Kraków Główny
Strona
1 2 3 4 5 6 7
Pokaż lokalizację wszystkich panoram
Kontakt
Zainteresowany?
Napisz maila na adres
panoramy@zbooy.pl
Najnowszy komentarz
Sobota, 21 stycznia 2017: Widok ze szczytu Babiej Góry na słońce zachodzące ponad morzem chmur
Styczniowy zachód słońca na Babiej Górze
To było zdecydowanie piękniejsze niż ten sylwestrowy smog
© Szymon "Zbooy" Madej
2005–2016