Nie działa? Zainstaluj DevalVR, QT lub Flash  polski English Feed RSSŚledź nas na TwitterzeŚledź na Pintereście
Szukaj w panoramach:
»
W głównym hangarze Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach podczas Nocy Muzeów 2009. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
W głównym hangarze Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach podczas Nocy Muzeów 2009.
• Dodano do galerii Rozmiar: 2,8 MBWyświetleń: 3920 (#1504)
Ekspozycja plenerowa Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach podczas Nocy Muzeów 2011. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Ekspozycja plenerowa Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach podczas Nocy Muzeów 2011.
• Dodano do galerii Rozmiar: 2,4 MBWyświetleń: 3002 (#1862)
Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, Noc Muzeów 2011Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, Noc Muzeów 2011
Ekspozycja plenerowa Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach podczas Nocy Muzeów 2011. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Ekspozycja plenerowa Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach podczas Nocy Muzeów 2011.
• Dodano do galerii Rozmiar: 2,8 MBWyświetleń: 2837 (#1916)
Noc Muzeów 2011 w nowym gmachu Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Noc Muzeów 2011 w nowym gmachu Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach.
• Dodano do galerii Rozmiar: 2,6 MBWyświetleń: 2920 (#1888)
Samolot Albatros B.II, prezentowany w nowym gmachu Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie podczas Nocy Muzeów 2011. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Samolot Albatros B.II, prezentowany w nowym gmachu Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie podczas Nocy Muzeów 2011.

"Opracowany jako rozwinięcie doskonałej konstrukcji z 1913 roku autorstwa inż. Ernsta Heinkla, Albatros B.II był dwumiejscowym, całkowicie drewnianym, dwupłatowym samolotem szkolnym i obserwacyjnym. Inżynier Ernst Heinkel zaprojektował duży dwupłatowiec z chłodzonym cieczą silnikiem i śmigłem ciągnącym. Był to początek niemieckiej linii konstrukcyjnej, przyjętej szybko na całym świecie. Samoloty takie, zwane wówczas "tractorami", charakteryzowały się statecznością i solidną konstrukcją. Po odejściu inż. Heinkla z zakładów Albatrosa zaczęto w nich produkować wersję obserwacyjną B.II z 1914 roku.[...] W Polsce po odzyskaniu niepodległości użytkowano ponad 100 (wg niektórych źródeł tylko 60) egzemplarzy Albatrosów B.II. Wykorzystywano je w szkoleniu wojskowym. Z uwagi na właściwości pilotażowe i wytrzymałą konstrukcję cieszyły się one doskonałą opinią. Najdłużej samoloty Albatros B.II służyły w Bydgoszczy do 1927 roku.

Prezentowany egzemplarz pochodzi z serii powojennej i nosi numer fabryczny 10019. Wyprodukowany w 1919 roku, należy do najdłużej eksploatowanych płatowców - latał aż do 1940 roku. Na mocy umowy między Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie i berlińskim Muzeum Komunikacji i Techniki płatowiec odrestaurowano w 1986 roku w Niemczech, nadając mu fikcyjne malowanie i oznaczenie, imitujące Albatrosa D IIa o numerze 1302/15, o imieniu "Ada". Podobny samolot latał w roku 1920 w Oficerskiej Szkole Obserwatorów Lotniczych w Toruniu." (Opis ze strony MLP).

• Dodano do galerii Rozmiar: 2,1 MBWyświetleń: 3165 (#1819)
Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, Noc Muzeów 2011Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, Noc Muzeów 2011Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie, Noc Muzeów 2011: Bucker Bu-131B Jungmann (SP-AFO)
Pokaż lokalizację wszystkich panoram
Losowa panorama
Kontakt
Zainteresowany?
Napisz maila na adres
panoramy@zbooy.pl
Najnowszy komentarz
Sobota, 21 stycznia 2017: Widok ze szczytu Babiej Góry na słońce zachodzące ponad morzem chmur
Styczniowy zachód słońca na Babiej Górze
To było zdecydowanie piękniejsze niż ten sylwestrowy smog
© Szymon "Zbooy" Madej
2005–2016