Nie działa? Zainstaluj DevalVR, QT lub Flash  polski English Feed RSSŚledź nas na TwitterzeŚledź na Pintereście
Szukaj w panoramach:
»
Wielki coniedzielny pchli targ przy Porta Portese na rzymskim Zatybrzu. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Wielki coniedzielny pchli targ przy Porta Portese na rzymskim Zatybrzu.
• Dodano do galerii Rozmiar: 4,2 MBWyświetleń: 5799 (#610)
W dawnym kurniku w skansenie Muzeum Regionalnego PTTK w Dobczycach. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
W dawnym kurniku w skansenie Muzeum Regionalnego PTTK w Dobczycach.

Opis z oficjalnej strony muzeum:

Budynek ten pochodzi z roku 1890. Przeniesiony został z majątku "Gaik" w Brzezowej (teren obecnie zalany przez wody zbiornika). Najpierw pełnił rolę dworskiego sernika, a później kurnika. [...] Izbę na parterze wyposażono w zabytkowy sprzęt gospodarski i rolniczy. Są tu: socha drewniana, brony z drzewa bukowego, widły, łopaty drewniane, ciężki pług żelazny, ciągniony niegdyś przez woły, żarna pedałowe nożne, duża stępa do obrabiania jęczmienia na krupy, roszarnia do obrabiania lnu, ul Lewickiego dwudziałowy - na czerw i na miód, narzędzia pszczelarskie, mała wialnia do maku i koniczyny, grabie, cepy, siewnik ręczny oraz sąsieki na mąkę i zboże. Na ścianie wiszą sztychy przedstawiające ciężką pracę dawnych rolników oraz podobizna św. Izydora Oracza, patrona rolników, którego spotkać można niekiedy na przydrożnych kapliczkach wiejskich. Najczęściej przedstawiony jest, gdy modli się przy przydrożnej figurze, a orze za niego anioł pługiem zaprzężonym w dwa woły.

• Dodano do galerii Rozmiar: 2,6 MBWyświetleń: 4828 (#1011)
Słynąca z XV-wiecznych fresków Kaplica Brancaccich w kościele Santa Maria del Carmine we Florencji. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Słynąca z XV-wiecznych fresków Kaplica Brancaccich w kościele Santa Maria del Carmine we Florencji.

Kaplica powstała w 1422 roku za sprawą Felice Brancacciego, bogatego kupca. W 1423 lub 1424 roku rozpoczęto prace przy dekorowaniu jej freskami. Kwestia ich autorstwa jest po części niepewna. Prawdopodobnie najpierw pracował Masolino, który zdążył wykonać malowidła na sklepieniu, scenę kuszenia Adama przez Ewę i scenę uzdrowienia chromego i wskrzeszenia Tabity. Gdy w 1425 roku Masolino wyjechał, zastąpił go Masaccio; być może jednak przez pewien czas obaj artyści pracowali razem. Tym samym odrzuca się przekaz Vasariego, według którego Masaccio przejął pracę Masolina po jego śmierci. Nie było to bowiem możliwe, gdyż to Masolino przeżył Masaccia, a nie na odwrót. Masaccio pracował nad freskami do 1426 r., kiedy to prace zostały przerwane - prawdopodobnie przez zleceniodawcę. Dokończył je dopiero Filippino Lippi w latach 1481-85. Freski pokrywają trzy ściany kaplicy, a składają się z 12 scen ułożonych w dwóch pasach. Ich tematem jest życie św. Piotra, w którym objawiły się dzieje zbawienia. Piotr był bowiem pierwszym papieżem, łącznikiem między ludźmi a Zbawicielem. (Tekst z Wikipedii).
• Dodano do galerii Rozmiar: 3,7 MBWyświetleń: 6954 (#362)
Freski w Kaplicy Brancaccich: "Uzdrowienie przez cień św. Piotra" MasacciaFreski w Kaplicy Brancaccich: "Ukrzyżowanie św. Piotra" Filippino LippiegoFreski w Kaplicy Brancaccich: "Święty Paweł odwiedza św. Piotra w więzieniu" Filippino LippiegoFreski w Kaplicy Brancaccich: detal z "Uzdrowienia kaleki i wskrzeszenia Tabity" MasolinaFreski w Kaplicy BrancaccichFreski w Kaplicy Brancaccich: fragment "Wygnania z raju" Masaccia (ok. 1425)Freski w Kaplicy BrancaccichFreski w Kaplicy Brancaccich: fragment "Rozdawania jałmużny i śmierci Ananiasza" MasacciaFreski w Kaplicy Brancaccich: Adam z "Pokuszenia" MasolinaFreski w Kaplicy Brancaccich: Ewa z "Pokuszenia" MasolinaFreski w Kaplicy Brancaccich: "Uwolnienie św. Piotra z więzienia" Filippino LippiegoFreski w Kaplicy BrancaccichFreski w Kaplicy Brancaccich: fragment "Ukrzyżowania św. Piotra" Filippino Lippiego
Nieczynny kamieniołom Libana w Krakowie: 30-metrowe pionowe urwisko zostało ochrzczone przez wspinaczy mianem El Pułkownika, nawiązującym do sławnego yosemickiego El Capitana. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Nieczynny kamieniołom Libana w Krakowie: 30-metrowe pionowe urwisko zostało ochrzczone przez wspinaczy mianem El Pułkownika, nawiązującym do sławnego yosemickiego El Capitana.
• Dodano do galerii Rozmiar: 5,0 MBWyświetleń: 4183 (#1402)
Dziedziniec klasztoru klarysek w Starym Sączu. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Dziedziniec klasztoru klarysek w Starym Sączu.

"Stary Sącz, położony u zbiegu Popradu i Dunajca, na szlaku łączącym niegdyś Małopolskę z Węgrami, lokowany był aż dwukrotnie, co do dziś widoczne jest w jego strukturze urbanistycznej. Pierwsza lokacja, dokonana przed 1273 r., za czasów św. Kingi, księżnej krakowskiej i sandomierskiej, przewidywała założenie typu owalnicowego, natomiast druga, z 1357 r., nadała miastu układ szachownicowy z prostokątnym rynkiem pośrodku. Od początku ogromną rolę w życiu Starego Sącza odgrywał klasztor Klarysek, które z podkrakowskiej Skały sprowadziła do miasta św. Kinga. 6 lipca 1280 r. zrzekła się na rzecz klasztoru swoich sądeckich posiadłości, a dokładnie Starego Sącza wraz z 28 wsiami. W tym czasie rozpoczęto jego budowę – na skraju miasta, zgodnie z obowiązującymi w średniowieczu zasadami lokalizacji klasztorów franciszkańskich. Konsekracja kościoła pw. św. Trójcy (pierwotnie św. Klary) nastąpiła dopiero w 1332 r. Istotne przekształcenia architektury świątyni miały miejsce w XVII i XVIII w., kiedy to powstał zachodni szczyt kościoła, ozdobiony wolutami i obeliskami oraz wieżyczka na sygnaturkę (1777-1779), łączona z działalnością Franciszka Placidiego. Skupione wokół czworokątnego wirydarza zabudowania klasztorne, początkowo drewniane, zostały wzniesione na początku XVII w. przez krakowski warsztat Jana de Simoniego.

Do wnętrza otoczonego murami kompleksu klasztornego prowadzi brama zwieńczona wieżą zegarową. Przy obszernym dziedzińcu znajdują się: wzniesiony w 1990 r. ołtarz polowy, dawny dom kapelana (dziś muzeum klasztorne), furta klasztorna, której szczyt zdobią sgraffitowe przedstawienia Chrystusa Salwatora, bł. Salomei, św. Klary, św. Kingi i św. Franciszka oraz kościół pw. św. Trójcy." (Tekst z materiałów XIII Małopolskich Dni Dziedzictwa Narodowego).

• Dodano do galerii Rozmiar: 3,4 MBWyświetleń: 3999 (#1505)
Okolicznościowa wystawa XIII-wiecznych pamiątek związanych ze św. Kingą w klasztorze klarysek w Starym SączuOkolicznościowa wystawa XIII-wiecznych pamiątek związanych ze św. Kingą w klasztorze klarysek w Starym SączuOkolicznościowa wystawa XIII-wiecznych pamiątek związanych ze św. Kingą w klasztorze klarysek w Starym SączuTablica na dachu kościoła klarysek w Starym Sączu, upamiętniająca odbudowę klasztoru po pożarze w XVIII wiekuZniszczone epitafium, wmurowane w ścianę kościoła klarysek w Starym SączuEpitafium z 1627 roku, wmurowane w ścianę kościoła klarysek w Starym SączuTablica ku pamięci Józefa Paszkiewicza (1887-1953), wmurowana przy wejściu do kościoła klarysek w Starym Sączu
Strona
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Pokaż lokalizację wszystkich panoram
Losowa panorama
Kontakt
Zainteresowany?
Napisz maila na adres
panoramy@zbooy.pl
Najnowszy komentarz
Niedziela, 21 sierpnia 2016: Utworzony w 2009 roku symboliczny cmentarz ofiar Tatr Zachodnich na słowackiej Zwierówce
Zwierówka: symboliczny cmentarz
Da się tym niebieskim hashem pod opisem i tagami :-) Tak czy siak, znalazłem zdjęcie, o które chodziło. Widoki rzeczywiście lepsze... (zbooy)
© Szymon "Zbooy" Madej
2005–2017