Nie działa? Zainstaluj DevalVR, QT lub Flash  polski English Feed RSSŚledź nas na TwitterzeŚledź na Pintereście
Szukaj w panoramach:
»
PZL M15 Belphegor - pierwszy na świecie samolot rolniczy o napędzie odrzutowym. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
PZL M15 Belphegor - pierwszy na świecie samolot rolniczy o napędzie odrzutowym.

Mieleckie zakłady WSK produkowały M15 w latach 70. na eksport do ZSRR. Belphegorem, czyli upiorem z Luwru, ochrzcili go zachodni dziennikarze po prezentacji na paryskich pokazach lotniczych. Prezentowany egzemplarz stanowi część ekspozycji plenerowej w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach.
• Dodano do galerii Rozmiar: 2,2 MBWyświetleń: 14635 (#46)
Muzeum Lotnictwa w KrakowiePZL M15 BelphegorPZL M15 BelphegorPZL M15 BelphegorPZL M15 BelphegorPZL M15 BelphegorPZL M15 BelphegorPZL M15 BelphegorMuzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: Belphegor
Na zamku w Czorsztynie. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Na zamku w Czorsztynie.

Ruiny zamczyska, którego historia sięga XIV lub nawet XIII wieku, wznoszą się na wyniosłym wzgórzu nad doliną Dunajca, zalaną obecnie przez wody zaporowego jeziora. Przez długie wieku zapuszczona, warownia jest od lat 90. ubiegłego wieku systematycznie remontowana i udostępniana turystom.

W "Przyjacielu Ludu" z 1835 tak pisano o zamku: "Wyniosła i przykra góra, panująca z jednéj strony nad szyją nowodworskiéj doliny, z przeciwnéj zaczynająca pasmo wzgórzów, zakończona skałami Pienin, oto posada Czorsztyna. Sam gmach stoi na południowym jéj boku, podnoszącym się od płaskiego błonia nago, prostopadle, jak mur z jednostajnéj różowéj skały. Ściana zamku z téj strony, jest jakby dalszém wyprowadzeniem skały: żaden śmiertelny nie mógłby tędy ani wejść, ani się spuścić: sam widok kilkudziesiąt sążniowéj przepaści, głowę zawraca; a jednak trudno niepatrzeć".

• Dodano do galerii Rozmiar: 2,2 MBWyświetleń: 14624 (#47)
Zamek w CzorsztynieZamek w Czorsztynie - rycina z "Album Szczawnickiego" Józefa Szalaya (1858)Zamek w Czorsztynie - rycina z "Przyjaciela Ludu" z 1835 roku
Widok z Łomnickiego Ramienia. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Widok z Łomnickiego Ramienia.

Pod stopami Dolina Zimnej Wody, z przeciwnej strony — Łomnicki Staw.
• Dodano do galerii Rozmiar: 2,9 MBWyświetleń: 14547 (#48)
Panoramowanie na Łomnickim RamieniuKopuła szczytowa Łomnicy widziana z Łomnickiej PrzełęczyWagonik kolejki na Łomnicę
Na wierzchołku Wielkiego Chocza. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Na wierzchołku Wielkiego Chocza.

Veľký Choč (1608 m), najwyższe wzniesienie graniczących od zachodu z Tatrami Gór Choczańskich, słusznie słynie z niezwykle rozległych widoków. Łatwo zlokalizować ośnieżone Tatry Zachodnie; w lewo od nich majaczy na horyzoncie płaski stożek Babiej Góry, a w prawo, za kotlinami Liptowa, ciągnie się wysoki wał Niżnych Tatr.
• Dodano do galerii Rozmiar: 2,1 MBWyświetleń: 14382 (#49)
Planeta Chocz :-)Z Wielkiego Chocza ku zachodowi
Słynąca z XV-wiecznych fresków Kaplica Brancaccich w kościele Santa Maria del Carmine we Florencji. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Słynąca z XV-wiecznych fresków Kaplica Brancaccich w kościele Santa Maria del Carmine we Florencji.

Kaplica powstała w 1422 roku za sprawą Felice Brancacciego, bogatego kupca. W 1423 lub 1424 roku rozpoczęto prace przy dekorowaniu jej freskami. Kwestia ich autorstwa jest po części niepewna. Prawdopodobnie najpierw pracował Masolino, który zdążył wykonać malowidła na sklepieniu, scenę kuszenia Adama przez Ewę i scenę uzdrowienia chromego i wskrzeszenia Tabity. Gdy w 1425 roku Masolino wyjechał, zastąpił go Masaccio; być może jednak przez pewien czas obaj artyści pracowali razem. Tym samym odrzuca się przekaz Vasariego, według którego Masaccio przejął pracę Masolina po jego śmierci. Nie było to bowiem możliwe, gdyż to Masolino przeżył Masaccia, a nie na odwrót. Masaccio pracował nad freskami do 1426 r., kiedy to prace zostały przerwane - prawdopodobnie przez zleceniodawcę. Dokończył je dopiero Filippino Lippi w latach 1481-85. Freski pokrywają trzy ściany kaplicy, a składają się z 12 scen ułożonych w dwóch pasach. Ich tematem jest życie św. Piotra, w którym objawiły się dzieje zbawienia. Piotr był bowiem pierwszym papieżem, łącznikiem między ludźmi a Zbawicielem. (Tekst z Wikipedii).
• Dodano do galerii Rozmiar: 3,7 MBWyświetleń: 14376 (#50)
Freski w Kaplicy Brancaccich: "Uzdrowienie przez cień św. Piotra" MasacciaFreski w Kaplicy Brancaccich: "Ukrzyżowanie św. Piotra" Filippino LippiegoFreski w Kaplicy Brancaccich: "Święty Paweł odwiedza św. Piotra w więzieniu" Filippino LippiegoFreski w Kaplicy Brancaccich: detal z "Uzdrowienia kaleki i wskrzeszenia Tabity" MasolinaFreski w Kaplicy BrancaccichFreski w Kaplicy Brancaccich: fragment "Wygnania z raju" Masaccia (ok. 1425)Freski w Kaplicy BrancaccichFreski w Kaplicy Brancaccich: fragment "Rozdawania jałmużny i śmierci Ananiasza" MasacciaFreski w Kaplicy Brancaccich: Adam z "Pokuszenia" MasolinaFreski w Kaplicy Brancaccich: Ewa z "Pokuszenia" MasolinaFreski w Kaplicy Brancaccich: "Uwolnienie św. Piotra z więzienia" Filippino LippiegoFreski w Kaplicy BrancaccichFreski w Kaplicy Brancaccich: fragment "Ukrzyżowania św. Piotra" Filippino Lippiego
Strona
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Pokaż lokalizację wszystkich panoram
Kontakt
Zainteresowany?
Napisz maila na adres
panoramy@zbooy.pl
Najnowszy komentarz
Czwartek, 2 listopada 2017: Na murach pałacu Pena w portugalskiej Sintrze
Palácio da Pena
Czy to już jest koniec? :( (widz)
© Szymon "Zbooy" Madej
2005–2017