Nie działa? Zainstaluj DevalVR, QT lub Flash  polski English Feed RSSŚledź nas na TwitterzeŚledź na Pintereście
Szukaj w panoramach:
»
Niemiecki samolot DFW C.V z 1917 roku na nowej wystawie "Skrzydła Wielkiej Wojny" w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Niemiecki samolot DFW C.V z 1917 roku na nowej wystawie "Skrzydła Wielkiej Wojny" w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie-Czyżynach.

Z tabliczki przy eksponacie: "Samoloty DFW C.V produkowane były w latach 1916-1918 w wytwórni macierzystej, jak również na licencji w zakładach Aviatik, LVG oraz Halberstadt. Łączna produkcja w okresie 1916-1918 nie jest znana, choć szacunkowe dane mówią o około 3250 egzemplarzach. Prezentowany egzemplarz, jedyny zachowany na świecie, nosi numer fabryczny 17077/17. Został on wyprodukowany w 1917 roku w zakładach Aviatik. Zniszczony kadłub bez skrzydeł odrestaurowano w Krakowie w laatch 1998-1999. Odtworzono m.in. dawną warstwową konstruckję kadłuba i oryginalny wygląd z 1916 roku, po ostatnim remoncie wojennym w warsztatach Bork i Mark."

Z informacji prasowej o wystawie: "Muzeum Lotnictwa Polskiego 27 lipca 2014 otworzy nową wystawę poświęconą lotnictwu I wojny światowej, prezentując kolekcję unikatowych samolotów w gruntownie przebudowanych wnętrzach małego hangaru. Wystawa realizowana w ramach projektu „Skrzydła Wielkiej Wojny – Małopolska 1914–2014” będzie jedną z największych i najciekawszych ekspozycji otwieranych w Polsce i Europie Środkowej z okazji upamiętnienia 100 rocznicy wybuchu I wojny światowej. Wystawa stanie się nowym elementem stałej ekspozycji Muzeum Lotnictwa Polskiego. [...] Nowa ekspozycja MLP została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami w muzealnictwie. Ścieżka zwiedzania poprowadzi zwiedzających poprzez przestrzenie tematyczne zbudowane wokół bezcennych samolotów. Liczne eksponaty ukażą kontekst historyczny lat Wielkiej Wojny. Informacje dotyczące eksponatów zostaną zaprezentowane zarówno w sposób tradycyjny jak i wykorzystując elementy rzeczywistości rozszerzonej".

• Dodano do galerii Rozmiar: 2,4 MBWyświetleń: 1444 (#2423)
DFW C.VSkrzydła Wielkiej Wojny
Pod skrzydłem samolotu Ił-28U na ekspozycji plenerowej Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Pod skrzydłem samolotu Ił-28U na ekspozycji plenerowej Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

Odrzutowy samolot bombowy Iljuszyn Ił-28 to konstrukcja z końca lat 40., stanowiąca w kolejnej dekadzie podstawowy bombowiec radzieckich sił powietrznych. Jego wersja szkolna (Ił-28U) nie była uzbrojona, a zamiast dziobowej kabiny nawigatora-bombardiera miała dodatkowy kokpit dla instruktora. Polska zakupiła 16 takich samolotów, nadając im oznaczenie SIł-28. Prezentowany egzemplarz o numerze seryjnym 69216 służył w 7 Pułku Lotnictwa Szturmowego Marynarki Wojennej w Siemirowicach.
• Dodano do galerii Rozmiar: 4,6 MBWyświetleń: 1247 (#2518)
Ił-28 w krakowskim Muzeum Lotnictwa PolskiegoDetal samolotu Ił-28 w krakowskim Muzeum Lotnictwa PolskiegoDetal samolotu Ił-28 w krakowskim Muzeum Lotnictwa Polskiego
Teren Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie podczas IV Małopolskiego Pikniku Lotniczego. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Teren Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie podczas IV Małopolskiego Pikniku Lotniczego.

Najbliżej stojący samolot to pasażerski Tupolew Tu-134A (SP-LHB), koło niego pomalowany na złoto myśliwiec MiG-21MF (numer boczny 9107).
• Dodano do galerii Rozmiar: 1,7 MBWyświetleń: 4733 (#980)
Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: świeżo odmalowany śmigłowiec Mi-8, którym latał papież Jan Paweł II podczas pielgrzymki do Polski. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: świeżo odmalowany śmigłowiec Mi-8, którym latał papież Jan Paweł II podczas pielgrzymki do Polski.

"To właśnie w tej maszynie Jan Paweł II przelatywał nad swoimi ukochanymi Tatrami i Wadowicami. Dzięki pracy wykonanej przez cały zespół Muzeum Lotnictwa Polskiego oraz ogromnemu i bezinteresownemu zaangażowaniu Ludzi Dobrej Woli osiągnięto cel, jakim było przywrócenie do stanu ekspozycyjnego tego pod każdym względem unikatowego statku powietrznego. Zostało odtworzone malowanie z czasu służby w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego z uwzględnieniem cech indywidualnych salonki papieskiej. Przywrócono pierwotną konfigurację wnętrza w układzie „salon”. To właśnie tak zabudowanym śmigłowcem podróżował Ojciec Święty." (Fragment informacji ze strony MLP.).
• Dodano do galerii Rozmiar: 3,6 MBWyświetleń: 1516 (#2389)
Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: papieski Mi-8Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: papieski Mi-8Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: papieski Mi-8 na archiwalnej fotografiiMuzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: papieski Mi-8 na archiwalnej fotografiiMuzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: papieski Mi-8 na archiwalnej fotografii
W komorze silnika samolotu BAe Harrier GR.3, wystawionego w Muzeum Lotnictwa Polskiego. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
W komorze silnika samolotu BAe Harrier GR.3, wystawionego w Muzeum Lotnictwa Polskiego.

"Harrier to brytyjski samolot pionowego startu i lądowania, opracowany w latach 60-tych w firmie Hawker Siddeley. W 1969 r. weszła do produkcji pierwsza wersja szturmowa Harrier GR.1 dla RAF. Jej rozwinięciem był BAe Harrier GR.3 z bogatszą awioniką, mogący wykonywać też zadania rozpoznawcze. Powstała też wersja FRS.1 dla lotnictwa morskiego, przeznaczona do operowania z pokładów lotniskowców. Udanym debiutem bojowym Harrierów GR.3 i FRS.1 była wojna o Falklandy w 1982 r. Stacjonujące w RFN Harriery GR.3 RAF-u miały odegrać istotną rolę w odparciu ewentualnej inwazji sił Układu Warszawskiego na Europę Zachodnią. Harrierem zainteresowało się też lotnictwo US Marine Corps i trafił do produkcji licencyjnej w USA w firmie McDonnell Douglas pod oznaczeniem AV-8. Zostały też zakupione przez siły zbrojne innych państw, jak Hiszpania i Indie. Egzemplarz muzealny należał do 4 Dywizjonu RAF, stacjonującego w Gütersloh w RFN." (Tekst z tabliczki przy samolocie).
• Dodano do galerii Rozmiar: 2,8 MBWyświetleń: 2597 (#1975)
Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: BAe Harrier GR.3Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: BAe Harrier GR.3Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: BAe Harrier GR.3Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: BAe Harrier GR.3Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: BAe Harrier GR.3Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: BAe Harrier GR.3Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie: BAe Harrier GR.3NATO Days, Ostrawa 2010: Harrier w zawisieNATO Days, Ostrawa 2010: Harrier w zawisieNATO Days, Ostrawa 2010: Harrier w zawisie
Strona
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Pokaż lokalizację wszystkich panoram
Losowa panorama
Kontakt
Zainteresowany?
Napisz maila na adres
panoramy@zbooy.pl
Najnowszy komentarz
Sobota, 21 stycznia 2017: Widok ze szczytu Babiej Góry na słońce zachodzące ponad morzem chmur
Styczniowy zachód słońca na Babiej Górze
To było zdecydowanie piękniejsze niż ten sylwestrowy smog
© Szymon "Zbooy" Madej
2005–2016