Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce - warsztat w lokomotywowni. Pokaż przy użyciu: Auto • DevalVR • Flash • HTML5 WWW • Google Earth • GPX • MapQuest • Panoramio Znajdź na mapie • Okoliczne panoramy ↓ Komentarzy: 0 • Dodaj komentarz ↓ Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce - lokomotywownia. W parowozowni trwa remont dwóch lokomotyw. Stoimy pod Ty42-107 (1946), dalej widać Ol12-7 (1912) z rozmontowanym wnętrzem kotła. Pokaż przy użyciu: Auto • DevalVR • Flash • HTML5 WWW • Google Earth • GPX • MapQuest • Panoramio Znajdź na mapie • Okoliczne panoramy ↓ Komentarzy: 0 • Dodaj komentarz ↓ Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce - zapadnia. We wciąż czynnej parowozowni można zobaczyć zapadnię - urządzenie służące do demontażu osi lokomotywy. Grupa turystów, odwiedzających skansen podczas Muzeobrania 2007, wysłuchuje właśnie wyjaśnień przewodnika. Pokaż przy użyciu: Auto • DevalVR • Flash • HTML5 WWW • Google Earth • GPX • MapQuest • Panoramio Znajdź na mapie • Okoliczne panoramy ↓ Komentarzy: 1 • Pokaż wszystkie ↓ • Dodaj komentarz ↓ Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce - przy parowozie Ty23-104. Lokomotyw towarowych tego popularnego w okresie międzywojennym typu, zachowały się w Polsce do dzisiaj trzy egzemplarze. Sąsiedni, niebieski wagon to cysterna na wodę Xza573993 z 1972 roku. Pokaż przy użyciu: Auto • DevalVR • Flash • HTML5 WWW • Google Earth • GPX • MapQuest • Panoramio Znajdź na mapie • Okoliczne panoramy ↓ Komentarzy: 0 • Dodaj komentarz ↓ Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce - w budce maszynisty parowozu pospiesznego Pt31. Prototypowe egzemplarze konstrukcji zaprojektowanej przez inż. Kazimierza Zembrzuskiego powstały w 1932 roku dla obsługi pociągów tranzytowych z Niemiec przez Polskę do Prus Wschodnich. Produkcja seryjna trwała od 1934 do 1940 roku; zbudowano w sumie 110 maszyn, ostatnie 12 już dla niemieckiego okupanta. Parowozy Pt31 prowadziły ciężkie pociągi pospieszne i dalekobieżne o masie do 700 ton z prędkością 100 km/h, zastępując starsze lokomotywy serii Pn12, Pd5, Ok1, Ok22. Po wojnie pozostały 64 parowozy tego typu; ostatnie maszyny zakończyły służbę na PKP jesienią 1979 roku. Zachowano dwa egzemplarze - ten, o powojennym oznaczeniu Pt31-64, wyprodukowano w chrzanowskiej fabryce lokomotyw w roku 1938. Pokaż przy użyciu: Auto • DevalVR • Flash • HTML5 WWW • Google Earth • GPX • MapQuest • Panoramio Znajdź na mapie • Okoliczne panoramy ↓ Komentarzy: 0 • Dodaj komentarz ↓ |
Kategorie Pokaż lokalizację wszystkich panoram Losowa panorama Kontakt Najnowszy komentarz Zobacz także |