Nie działa? Zainstaluj DevalVR, QT lub Flash  polski English Feed RSSŚledź nas na TwitterzeŚledź na Pintereście
Szukaj w panoramach:
»
Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie - historia polskiej motoryzacji: polskie Syrenki 1957-1983. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie - historia polskiej motoryzacji: polskie Syrenki 1957-1983.

"Syrena to jedyny w Polsce model samochodu zaprojektowany całkowicie przez polską kadrę inżynierską i produkowany seryjnie siłami krajowymi. Opracowany przez zespół najlepszych wówczas konstruktorów i projektantów, wielokrotnie udoskonalany, prosty w obsłudze, trwały, samochód Syrena pełnił funkcję szeroko dostępnego małolitrażowego wozu rodzinnego. Prace konstrukcyjne trwały blisko cztery lata w okresie 1953-1957. [...] Produkcję samochodu ulokowano w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie na Żeraniu, gdzie już od roku 1951 produkowany był licencyjny model Warszawa M20. Po serii próbnej 200 sztuk Syreny 100 (1957) wprowadzono do produkcji kolejne modele. [...] Łączna produkcja w latach 1958-1972 wyniosła 177 234 egzemplarzy. W 1972 roku produkcję Syreny przeniesiono do Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej, wprowadzając już tutaj nowe modele do produkcji. Ostatni samochód marki Syrena 105 L z numerem bocznym 344 089 opuścił taśmę produkcyjną 30 czerwca 1983 roku. Łącznie w obu fabrykach wyprodukowano 521 323 egzemplarzy samochodów marki Syrena." (Fragment opisu ekspozycji w muzeum).
• Dodano do galerii Rozmiar: 1,9 MBWyświetleń: 6490 (#466)
Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie: znak firmowy popularnej SyrenkiMuzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie: lusterko wsteczne starej Syrenki
Pokaż lokalizację wszystkich panoram
Kontakt
Zainteresowany?
Napisz maila na adres
panoramy@zbooy.pl
© Szymon "Zbooy" Madej
2005–2017